www.manmark-praha.weebly.com

ManMark:Telefonický pohovor

Telefonické interview se stále častěji stává součástí výběrového procesu. Jde o první kolo předvýběru, které nabízí řadu výhod. Užitečné je zejména úsporou času:

1.        pokud personalista obsazuje pozici na dálku, tedy do jiného místa, než je její pracoviště, ušetří čas na cestu;

2.        pokud personalista obsazuje pozici, na kterou se hlásí velké množství kandidátů, nebo více pozic se stejnou náplní;

3.        telefonické rozhovory bývají stručnější, takže je možné zvládnout projít víc životopisů než osobně, navíc tak může víc lidí dostat šanci;

4.        nedochází ke sjednání zbytečné schůzky, kdy kandidát nesplňuje některý ze základních požadavků nebo má jiné představy o podmínkách a náplni práce.

ManMark pro personální referenty

Pro dobré zvládnutí telefonického rozhovoru je nutné připravit si kritéria, která potřebujeme ověřit a zároveň je to možné telefonicky. Po telefonu v první řadě můžeme probrat s kandidátem podmínky práce a ujasnit si, zda má o pozici stále zájem. Dále můžeme ověřit tzv. tvrdá data, tedy údaje, jako je dosažené vzdělání, znalosti jazyků, vlastnictví ŘP apod. V určitém omezeném rozsahu můžeme také ověřovat měkká data, tedy např. vstřícnost, komunikační schopnosti nebo obchodní předpoklady.

V rámci ujasnění podmínek práce volíme ty informace, které podle naší zkušenosti často ovlivňují zájem kandidátů o pozici. Mezi tyto podmínky patří místo pracoviště, pracovní doba (zejména směnnost), nějaké specifické nároky na pracovní činnost (práci pouze s cizojazyčnými klienty, čistě obchodní činnost, fyzicky náročná práce, práce ve zdravotně závadných podmínkách apod.) a určitě i platové podmínky. U otázek platu ale volí organizace různou strategii. Někdy o penězích hovoří až v poslední fázi výběru, protože nechtějí kandidáta získat nebo naopak ztratit jen kvůli odměňování, snaží se ho motivovat jinak, považují to za důvěrnou informaci nebo se domnívají, že otázka peněz by měla být pro uchazeče až na druhém místě.

Otázky na tvrdá data – (např. řidičský průkaz při výběru obchodního cestujícího). Abychom nevedli klasický pohovor po telefonu, opravdu vybereme jen otázky na ty údaje, které jsou zásadní pro zvládnutí práce.

Jak jsme uvedli výše, ověřovat lze i měkká data. To má však určité omezení, neboť existují dovednosti, které přes telefon prostě neověříme. Velmi dobře ale dokážeme zjistit, jak kandidát komunikuje po telefonu (od přijetí hovoru, srozumitelnost, po příjemnost a přesvědčivost a samozřejmě další), což se nám může hodit např. u asistentek, telefonistek, prodejců po telefonu nebo u pracovníků help-line. Můžeme také prověřit pohotovost, ochotu se přizpůsobit a také prodejní dovednosti předvedením krátkého prodejního rozhovoru. I pro práci s měkkými daty je důležité, abyste si nejdříve stanovili kritéria zásadní pro postoupení do dalšího kola výběrového řízení. Nemá cenu zkoušet kandidáta z prodejních dovedností jen proto, že zrovna víte jak na to.

 A na závěr několik etických zásad značky ManMark, na které bychom neměli zapomínat:

  • informujeme kandidáta na začátku, o jaký rozhovor se jedná, a dáme možnost určit si termín volání, pokud v tuto chvíli nemůže svobodně hovořit;
  • ptáme se jen na to, co v tuto chvíli potřebujeme vědět, „netrápíme“ druhého zbytečně podrobným dotazováním nebo ukázkami práce (jako je ukázka prodejního rozhovoru);
  • zvládáme slušné ukončení hovoru, i pokud zjistíme, že pro nás uchazeč není zajímavý (buď rozhovor standardně dokončíme, nebo umíme rozhovor ukončit dřív vhodným způsobem);
  • každému, s kým mluvíme, dáme vědět, jak výběrové řízení dopadlo (klidně SMS, nebo mailem).

     Telefonické interview při vhodném použití šetří čas i peníze nás personalistů i kandidátů.

ManMark Czech Republic s.r.o.

manmark-praha.weebly.com

ManMark:Telefonický pohovor

Telefonické interview se stále častěji stává součástí výběrového procesu. Jde o první kolo předvýběru, které nabízí řadu výhod. Užitečné je zejména úsporou času:

1.        pokud personalista obsazuje pozici na dálku, tedy do jiného místa, než je její pracoviště, ušetří čas na cestu;

2.        pokud personalista obsazuje pozici, na kterou se hlásí velké množství kandidátů, nebo více pozic se stejnou náplní;

3.        telefonické rozhovory bývají stručnější, takže je možné zvládnout projít víc životopisů než osobně, navíc tak může víc lidí dostat šanci;

4.        nedochází ke sjednání zbytečné schůzky, kdy kandidát nesplňuje některý ze základních požadavků nebo má jiné představy o podmínkách a náplni práce.

ManMark pro personální referenty

Pro dobré zvládnutí telefonického rozhovoru je nutné připravit si kritéria, která potřebujeme ověřit a zároveň je to možné telefonicky. Po telefonu v první řadě můžeme probrat s kandidátem podmínky práce a ujasnit si, zda má o pozici stále zájem. Dále můžeme ověřit tzv. tvrdá data, tedy údaje, jako je dosažené vzdělání, znalosti jazyků, vlastnictví ŘP apod. V určitém omezeném rozsahu můžeme také ověřovat měkká data, tedy např. vstřícnost, komunikační schopnosti nebo obchodní předpoklady.

V rámci ujasnění podmínek práce volíme ty informace, které podle naší zkušenosti často ovlivňují zájem kandidátů o pozici. Mezi tyto podmínky patří místo pracoviště, pracovní doba (zejména směnnost), nějaké specifické nároky na pracovní činnost (práci pouze s cizojazyčnými klienty, čistě obchodní činnost, fyzicky náročná práce, práce ve zdravotně závadných podmínkách apod.) a určitě i platové podmínky. U otázek platu ale volí organizace různou strategii. Někdy o penězích hovoří až v poslední fázi výběru, protože nechtějí kandidáta získat nebo naopak ztratit jen kvůli odměňování, snaží se ho motivovat jinak, považují to za důvěrnou informaci nebo se domnívají, že otázka peněz by měla být pro uchazeče až na druhém místě.

Otázky na tvrdá data – (např. řidičský průkaz při výběru obchodního cestujícího). Abychom nevedli klasický pohovor po telefonu, opravdu vybereme jen otázky na ty údaje, které jsou zásadní pro zvládnutí práce.

Jak jsme uvedli výše, ověřovat lze i měkká data. To má však určité omezení, neboť existují dovednosti, které přes telefon prostě neověříme. Velmi dobře ale dokážeme zjistit, jak kandidát komunikuje po telefonu (od přijetí hovoru, srozumitelnost, po příjemnost a přesvědčivost a samozřejmě další), což se nám může hodit např. u asistentek, telefonistek, prodejců po telefonu nebo u pracovníků help-line. Můžeme také prověřit pohotovost, ochotu se přizpůsobit a také prodejní dovednosti předvedením krátkého prodejního rozhovoru. I pro práci s měkkými daty je důležité, abyste si nejdříve stanovili kritéria zásadní pro postoupení do dalšího kola výběrového řízení. Nemá cenu zkoušet kandidáta z prodejních dovedností jen proto, že zrovna víte jak na to.

 A na závěr několik etických zásad značky ManMark, na které bychom neměli zapomínat:

  • informujeme kandidáta na začátku, o jaký rozhovor se jedná, a dáme možnost určit si termín volání, pokud v tuto chvíli nemůže svobodně hovořit;
  • ptáme se jen na to, co v tuto chvíli potřebujeme vědět, „netrápíme“ druhého zbytečně podrobným dotazováním nebo ukázkami práce (jako je ukázka prodejního rozhovoru);
  • zvládáme slušné ukončení hovoru, i pokud zjistíme, že pro nás uchazeč není zajímavý (buď rozhovor standardně dokončíme, nebo umíme rozhovor ukončit dřív vhodným způsobem);
  • každému, s kým mluvíme, dáme vědět, jak výběrové řízení dopadlo (klidně SMS, nebo mailem).

     Telefonické interview při vhodném použití šetří čas i peníze nás personalistů i kandidátů.

ManMark Czech Republic s.r.o.

Kufry

Kufry šité přímo na míru, podle Vašich přání a požadavků. Kufry pro všechny, kufry malé, velké i objemné, vhodné na všechny druhy dovolené. Kufry pro všechny věkové generace, trendy a elegantní kufry pro dámy, decentní a sportovní i cestovní kufry pro pány. Vybere si jistě každý, tak si vyberte ze široké nabídky kufrů. Nemusíte s sebou na dovolenou brát tisíce tašek. Pořiďte si vhodné zavazadlo. Kufry, který je nejen velké, ale také i krásně vypadá. Vyberte si ze široké nabídky kufrů, kterou naleznete na www.levnebagly.cz a nebudete muset řešit problémy s malou kapacitou zavazadla. Chystáte se na dovolenou a řešíte problém s nedostatkem prostoru v zavazadle ? Od teď už nemusíte ! Dokonalé a stylové kufry jej vyřeší za Vás.
Nenoste své věci bez dozoru na zádech, mějte je pěkně při ruce. Díky taškám přes rameno je to hračka. Tašky přes rameno umožní, že máte o svých věcech stále přehled, protože je máte přímo před očima, takže se Vám nemůže stát, že by Vás někdo vykradl jako s běžným batohem. Navíc mají skvělý originální design a jsou k dostání v různých barevných a tvarových provedení. Tašky přes rameno malé, decentní, střední i obrovské, tašky přes rameno s pevnějšími popruhy, vypolstrovanou kapsou na notebook nebo třeba se speciální svačinovou přihrádkou pro školáky. Vybere si jistě každý. Dokonalé tašky přes rameno naleznete na www.levnebagly.cz , kde si ze širokého sortimentu tašek přes rameno vybere určitě každý. Ať jste muž či žena s taškou přes rameno bude vše jen prima !
Potřebujete nový kufr na cesty ? Vyberte si ze širokého sortimentu cestovních kufrů. Cestovní kufry pro muže i pro ženy všech věkových kategorií. Kufry s designem pro mladé, elegantní, sportovně založené lidi,cestovní kufry vhodné pro studentské cestování i pro služební cesty. Kufry všech možných velikostí. Tak vyberte si cestovní kufry podle Vašeho vkusu a potřeb, nebudete litovat. Zapomeňte na ošoupané tašky, ze kterých Vás bolí ramena. Pořiďte si kompaktní cestovní kufr, se kterým si dovolenou užijete mnohem víc. Vyberte si cestovní kufry podle svých přání a potřeb a nechte se inspirovat na www.levnebagly.cz. Cestovní kufry pro všechny, malé, velké i objemné, vhodné na všechny druhy dovolené.

Lego

LEGO stavebnice, jež se skládá z typických kostiček s množstvím doplňků a postaviček. LEGO se původně vyrábělo pouze v Dánsku, ale dnes výroba expandovala do mnoha dalších i mimoevropských zemí. Výrobky ze série LEGO jsou věkově určeny od nejmenších dětí od roku a půl života až po dospělé.
Pro nejmenší děti předškolního věku je určena série LEGO duplo. Kostičky série duplo jsou mnohem větší než u jiných sérií. Důvodem je bezpečnost, protože menší kostičky by mohly malé děti spolknout nebo vdechnout.
Velice známou sérií stavebnice LEGO vyráběnou pod různými názvy už od roku 1978 je v současnosti známá po názvem LEGO CITY. Výrobky z této série se týkají moderních urbanizačních staveb, městských služeb nebo pokroků ve vědě. Jedinou výjimkou v městské koncepci této série jsou výrobky označované Farma. Jinak výrobky z této série nesou označení Přístav, Vesmír, Policie, Vlaky, Hasiči, Letiště, Stavba a Město.
Hollywoodská série hvězdných válek se odrazila v LEGO sérii STAR WARS. Můžeme v ní najít postavičky, stavby nebo vesmírná plavidla ze všech šesti epizod těchto divácky velice oblíbených filmů.
Další ze současných sérií společnosti LEGO je určená přiznivcům japonským mistrům ninja. Její obchodní označení nese název NINJAGO Masters of Spinjitzu. Tato série obsahuje spoustu modelů a postaviček, převážně mystického charakteru.

Fonetip s.r.o.
www.mrakyhraček.cz