Význam veletrhů z marketingového hlediska

Hlavním účelem prezentace na veletrhu či výstavě už není pouze uzavírání obchodů, ale zejména prezentace firmy, budování image a PR a sledování konkurence.

 

Díky neustále se rozvíjejícímu mezinárodnímu obchodu stále více českých firem prezentuje své výrobky a svou firmu nejen na tuzemských veletrzích, ale i na prestižních veletrzích v Evropě.  Účastnit se každého významnějšího veletrhu ve svém oboru je asi pro téměř všechny firmy nemyslitelné (jak z finančních tak z kapacitních důvodů). Proto je velmi důležité zjistit maximální množství informací o jednotlivých veletrzích. Ze široké nabídky konaných akcí je nutné dobře zvolit ty, na kterých se firma bude prezentovat svým stánkem a akce, které zástupci firmy navštíví pouze jako návštěvníci.

S výběrem vhodného veletrhu a s přípravou účasti na něm je důležité začít s dostatečně velkým předstihem.  Velké množství informací o veletrhu a kvalitní příprava prezentace na veletrh zajistí nejen maximální marketingový a obchodní efekt, ale i sníží náklady za účast na veletrhu.  Existuje i řada možností, jak snížit náklady na expozici na zahraničním veletrhu. V létě 2016 bude vyhlášen dotační program Marketing, který je součástí operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OPPIK). Prostřednictvím tohoto programu bude možné čerpat finance na zajištění účasti na zahraničním veletrhu.

Další možností, jak snížit náklady za prezentaci na zahraničním veletrhu je spojení více firem v jednom prezentačním stánku a tím rozdělení nákladů na prezentaci mezi více subjektů.

Některých výstav či veletrhů se účastní i jednotlivé okresní, resp. krajské hospodářské komory a jejich prostřednictvím lze prezentovat svou nabídku.

Mezi základní přednosti účasti na veletrhu patří: získání přehledu o trhu, přímé místo střetu nabídek a poptávek, ideální místo na prezentaci novinek, možnost osobní komunikace, budování vlastní identity a PR.

Vzhledem ke složitosti veletržního marketingu se určitě vyplatí poradit se s odbornou marketingovou agenturou, která má zkušenosti s přípravou a realizací veletržních expozic i se získáváním financí z dotačních programů. Odborné poradenství nebo i přípravu a realizaci veletržní expozice zajistí například marketingová společnost ANERI s.r.o. z Liberce.

http://www.aneri.cz/cs/marketing/event-marketing/vystavy-a-prezentace/

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/

http://www.aneri.cz/cs/aktualne/vyznam-veletrhu-z-marketingoveho-hlediska/