Nezapomínejte na PR

Public relations (PR) jsou techniky, prostřednictvím kterých firma buduje vztah s veřejností. Jedná se o důležitý nástroj, jehož úkolem je vylepšovat obraz firmy i nabízených produktů a služeb v očích všech zainteresovaných.

Základním úkolem PR je zlepšování dobré image firmy. PR doplňuje reklamní a marketingové aktivity a tím podporuje prodej, zlepšuje reputaci firmy i managementu, odvrací útoky na firmu, zvyšuje motivaci zaměstnanců a působí na státní správu.

Reklama i PR si jsou v lecčems podobné, ale rozlišují je rozdíly na první pohled patrné. Úkolem reklamy je přímá podpora prodeje konkrétního zboží či služby. Reklama působí jednostranně na potenciálního zákazníka. Public relations se soustředí na dlouhodobé cíle jako je dobré jméno firmy a značky. PR se zabývá vztahy s cílovými skupinami, zaměřuje se na komunikaci  a působí oboustranně.

Public relations má mnoho různých cest a způsobů řešení. Mezi základní nástroje PR patří tiskové zprávy, články, tiskové konference, ale také firemní akce, meetingy, newslettery, kde se referuje o úspěších a dění ve firmě apod. Je nutné si uvědomit, že PR nepřináší okamžitý zisk, ale kvalitní PR je dlouhodobá systematická práce, která ve svém důsledku má vliv na budoucí zisk.

Pro úspěšné řešení PR jsou důležité dobré vztahy s novináři a schopnost komunikovat s médii, a to i v situacích pro firmu nepříznivých.

Řešení PR na požadované úrovni je pro mnohé firmy svépomocí nereálné. Zejména středním a menším firmám se vyplatí spolupráce s profesionální PR agenturou. Mezi zkušené agentury, které poskytují komplexní marketingové služby včetně PR, patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce.

Nová situace v nákupním chování

Vzhledem ke koronavirové situaci ve světě se mění i nákupní chování obyvatel. Lidé se snaží co nejvíce záležitostí řešit online.

Novým požadavkům se přizpůsobují nejen prodejci zboží, ale i poskytovatelé některých služeb a  vzdělávání a mnohé úřední úkony již lze vyřídit také online.

V online prostředí se pohybuje stále více zákazníků a firmy, které chtějí držet krok s požadavky trhu, musí přizpůsobovat své prodejní chování. S nárůstem počtu online prodejců zákazníci nakupují od těch dodavatelů, kteří jim nabídnou další výhody. Ať už se jedná o platbu kartou, možnost vrácení zboží zdarma, další služby spojené s dodáním zboží, virtuální realita a podobně.

Zákazníci rychle poznají, že nákup online je pohodlnější a rychlejší. Lze tak předpokládat, že i po ukončení veškerých protiepidemiologických opatření většina zákazníků bude stále využívat online nákupy.

Pokud je to jen trochu možné, rozšiřte svůj klasický prodej o prodej online. Nenechte si ujet vlak. Zkušení pracovníci naší společnosti ANERI s.r.o. z Liberce vám pomohou. Upravíme váš web a zřídíme e-shop. Poradíme vám také s dalšími úkony, které jsou pro provoz úspěšného e-shopu potřebné.

Cílený marketing je efektivnější

Každý majitel firmy si přeje, aby se jeho výrobky a služby prodávaly co nejlépe. Jak zefektivnit marketing? Řešením je cílený marketing.

Základem cíleného marketingu je rozdělení potenciálních zákazníků do jednotlivých skupin podle jejich potřeb, nákupního chování a preferencí. Základem pro úspěšný cílený marketing je dokonalá znalost zákazníků – jejich potřeby, preference, způsob nakupování, způsob komunikace apod.

Při dokonalém poznání zákazníků je možné marketing uzpůsobit tak, aby byl co nejefektivnější.

Podle toho, na kolik cílových skupin se firma zaměřuje, rozlišujeme marketing koncentrovaný nebo diferencovaný. Při koncentrovaném marketingu se firma zaměřuje na jednu skupinu (segment) nebo na několik skupin a jejich potřebám přizpůsobuje marketingový mix. Jestliže firma přizpůsobuje marketingové nástroje každé své důležité cílové skupině, jedná se o marketing diferencovaný.

Je důležité si uvědomit, že samotný marketing nevytváří zisk, ale díky kvalitnímu marketingu lze zisk výrazně zvýšit. Určitě se vyplatí příprava kvalitního marketingového plánu s cíleným zaměřením.

Jestliže sestavuje marketingový plán pracovník, který nemá potřebné marketingové znalosti a zkušenosti, měl by se určitě poradit u odborníků. Mezi zkušené marketingové společnosti s mnohaletými zkušenostmi nabízející marketingové poradenství patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce.