Kdy bude platit GDPR nařízení?

Prakticky každý z nás se někdy setkal s poskytnutím osobních údajů a často ani nevíme, jak je s tak citlivými daty nakládáno. Stejnou otázku si zřejmě pokládají také zaměstnanci společností a pracovníci firem. Přitom Evropská ochrana osobních údajů se týká právnických osob a podnikatelů a ukládá jim povinnost i přesné znění, jak s takovými daty pracovat bezpečně a v zájmu osob. S touto oblastí přichází mnoho otazníků, naštěstí existují informační systémy s potřebnou funkcionalitou a datová centra, která vám práci usnadní a zpracují audit, případně zajistí certifikaci GDPR.

Kdo by se měl vlastně o GDPR zajímat?

GDPR nařízení se vztahují na všechny firmy, jež nějakým způsobem zpracovávají osobní data. Může jít o informace o zaměstnancích, dodavatelích či klientech. Sami tedy logicky usoudíte, že se GDPR nařízení bude muset podřídit většina firem z různých sektorů. Výjimkou jsou podniky s méně než 250 zaměstnanci, pro ty některá zařízení platit nebudou. Tedy za předpokladu, že nezpracovávají velký objem dat a neprovádí s nimi rizikové činnosti. Kdo si není jistý, do jaké skupiny spadá, může požádat o GDPR audit. Odborníci mu pomohou zjistit, zda a v jaké formě se na něj nové nařízení vztahuje.

A když už mluvíme o těch osobních datech, nutno podotknout, že se jejich seznam podstatně rozšířil. Nařízení GDPR je moderní a zahrnuje například IP adresu, e-mailovou adresu či cookies.

Jak se vypořádat s přísnými nařízeními?

Jestliže jste ze všeho zmatení a nevíte přesně, jak se na GDPR připravit, můžeme vás uklidnit. Nejste jediní, přesně takhle se cítí většina firem. Nabízí se spousta různých řešení, včetně GDPR certifikace. Můžete si načíst informace online, vydat se na nějaký kurz, jichž se po celé ČR koná spousta, nebo si rovnou vyžádat GDPR audit. To je nezávislá prověrka, která zhodnotí vaši připravenost, pomůže doladit procesy, systémy i dokumentaci a nakonec vás ocení certifikátem, jenž udělá dojem na klienty a partnery. Hlavně vše začněte řešit s dostatečným předstihem, protože čas běží.

A na závěr pro vás máme ještě jednu pozitivní zprávu. GDPR nařízení se nevztahuje v plném znění úplně na všechny firmy zpracovávající osobní údaje. Záleží také na velikosti a tom, čím se zabýváte. Informujte se včas, co je vaší povinností.

Doprajte deťom zdravšiu alternatívu mikulášskeho balíčka

Originálny darček na Mikuláša v podobe mrazom sušeného ovocia značky BRIX

 

Blíži sa deťmi najobľúbenejší sviatok v roku – Mikuláš a rodičia už začínajú rozmýšľať, čo zahrnúť do mikulášskeho balíčka. Značka BRIX – Grown for flavour si pri tejto príležitosti pripravila limitovanú edíciu balení mrazom sušeného ovocia v čokoláde. Táto kombinácia je vhodná pre malých i veľkých konzumentov a je 100% zdravou maškrtou do čižmy. Spája v sebe delikátnu chuť kvalitnej čokolády a vitamíny zachované v lyofilizovanom ovocí. Pokiaľ však máte svojho favorita medzi produktami značky BRIX, ktorékoľvek z klasických balení môžete mať aj vo forme tejto limitovanej edície.

„Veľký balíček z mikulášskej edície ponúka kombinácie rôzneho druhu ovocia v mliečnej a horkej čokoláde. Balenia sú väčšie, majú až 255g, ale cena je pomerovo nižšia. K dispozícii je balenie rôzneho ovocia v horkej a mliečnej čokoláde alebo aj mix oboch čokolád. Je ideálnou voľbou, ako potešiť svoje ratolesti rôznych vekových kategórií a zároveň im dopriať zdravšiu maškrtu. Keďže na výrobu používame výlučne dve najkvalitnejšie belgické čokolády, Callebaut a Acticoa, pri primeranej konzumácií čokolády sa nemusíte báť, že svojim deťom uškodíte. Práve naopak. Táto čokoláda samotná obsahuje vysoký podiel antioxidantov, magnézia, vitamínu B, ktorý priaznivo pôsobí na kožu a nervy, kalcium pre pevné kosti a železo pre lepšiu krvotvorbu. Plus, limitovaná edícia balíčkov obsahuje mix ovocia, ktoré je vďaka  spôsobu spracovania (lyofilizácii) obrovským zdrojom vitamínov a minerálov – zachováva v sebe až 98 % nutričných hodnôt. Na výrobu sú použité iba suroviny najvyššej kvality bez konzervantov a bez lepku,“ hovorí Roman Remiš, riaditeľ firmy, ktorá vlastní značku BRIX – Grown for flavour.

Mikulášska edícia balení ovocia v čokoláde je vhodná aj ako darček pre blízku osobu či obchodného partnera. Pri nákupe cez e-shop www.brixproducts.com majú zákazníci dopravu zdarma pri nákupe nad 30€/50€ (SK/CZ). Pre registrovaných obchodných partnerov ponúkajú nákup za veľkoobchodné ceny.

Rad produktov Brix – Grown for flavour, postavený na európskom kontinentálnom ovocí prémiovej kvality, zaujme všetkých fanúšikov zdravého životného štýlu a milovníkov neodolateľných chutí, luxusných delikates a gurmánskych zážitkov. Spĺňa štandardy RAW a GMO FREE, je vhodné i pre vegánov, celiatikov, gurmánov a všetkých spotrebiteľov, ktorý hľadajú kvalitné výrobky a zároveň plnohodnotný chuťový zážitok z poctivej a zdravej potraviny. Tradičný spôsob výroby najlahodnejšej belgickej čokolády Callebaut a Acticoa v kombinácii s ideálne zrelým a šetrne spracovaným ovocím prináša jedinečnú chuť a výnimočnú kvalitu, ktorá uspokojí aj náročných gurmánov.

GDPR nařízení od EU se rychle blíží

Obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR z anglické zkratky General Data Protection Regulation) bylo Evropským parlamentem a Radou vyhlášeno už v dubnu 2016. Tehdy se to hodně řešilo, nicméně panika velmi rychle ustala. Všechny uklidnilo, že budou novinky účinné až od 25. května 2018. Jenže tohle datum se nezadržitelně blíží. Už ani ne za rok se novým zařízením budete muset řídit. Víte vůbec, o co jde? Ačkoliv se může zdát, že máte ještě dost času, ve skutečnosti je všechno jinak. Změny jsou za rohem a v květnu je budete řešit těžko, pokud nemáte aspoň představu, co vás čeká. Doposud jste vázáni pouze českým Zákonem o ochraně osobních údajů, ale od května 2018 se to změní. Ochrana osobních údajů GDPR je mu nadřízená.

Co musí firmy podle GDPR nařízení dělat?

Nejdříve si pořádně nastudovat, co jim GDPR ukládá za povinnosti. Jestliže se musí tomuto nařízení podřídit v plném rozsahu, nezbývá než zavést patřičný kodex, procesy a systémy. Firmy musí šifrovat či anonymizovat citlivá data, pracovat s údaji jako s celkem. Měly by být schopné zobrazit uživateli osobní údaje, které o něm uchovávají, na požádání je upravit nebo smazat.

GDPR nařízení lze pojmout i jako příležitost konečně zmodernizovat firemní informační systém, zvýšit bezpečnost a celkově vylepšit procesy práce s informacemi.

Kde vzít informace?

Celé znění GDPR nařízení je k dispozici česky, najdete ho různě na internetu. Po ČR také probíhají školení na toto téma, své služby nabízí i odborníci. Možnou cestou je rovněž GDPR certifikace, v rámci níž vám auditor pomůže doladit procesy, systémy i kodexy, aby odpovídaly GDPR směrnici. Takový certifikát může navíc u zákazníků a obchodních partnerů vybudovat dojem důvěry. Důležité je začít jednat. GDPR se vyhnout nelze a čím déle budete strkat hlavu do písku, tím bude pak příprava náročnější.

Více informací o GDPR nařízení najdete zde:
https://lepsi-reseni.cz/ochrana-osobnich-udaju-gdpr/

Firemní večírek

Je všeobecně známé, že mezilidské vztahy významně ovlivňují produktivitu práce. Budovat dobré vztahy ve firmě a mít loajální zaměstnance by mělo být jedním z cílů vedení každé firmy.

 

Přestože firemní párty mohou na první pohled působit jako ztráta času, peněz a vynaložené energie, ve skutečnosti pomáhají motivovat zaměstnance a tmelit kolektiv.

Neformální setkání všech zaměstnanců na konci roku je vhodnou příležitostí, jak všem poděkovat za odvedenou práci v uplynulém roce a informovat je o plánech do budoucna.

Příprava firemního večírku tak, aby splnil svůj účel, není úplně jednoduchá a je časově náročná. Základem je určit finanční limit, který firma může na takovouto akci uvolnit, vybrat vhodný termín, místo a připravit program.

Neformální firemní setkání splní svůj účel pouze tehdy, pokud si z něj zaměstnanci odnesou nějaký příjemný a nezapomenutelný zážitek, o kterém mohou v práci diskutovat. Firemní večírek musí přesvědčit účastníky, aby měli chuť přijít i příště.

Firemní setkání je jedním z důležitých způsobů komunikace mezi managementem firmy a zaměstnanci a mělo by být součástí PR a marketingových aktivit firmy. Neformální a uvolněná atmosféra a příjemné prostředí mimo pracoviště usnadňují vzájemnou komunikaci

Každá marketingová aktivita je plánována a připravována tak, aby měla přínos pro firmu. Naplánovat a připravit firemní večírek je časově velice náročné, a pokud pořadatel nemá zkušenosti, těžko předem odhadne, že akce bude úspěšná. Řešením je, využít na uspořádání firemní akce služeb profesionální agentury, která má bohaté zkušenosti s realizací firemních akcí na míru a je tak zárukou úspěchu a nezapomenutelných zážitků. Mezi nejzkušenější společnosti zajišťující firemní akce nejen na Liberecku patří marketingová agentura ANERI s.r.o. z Liberce.

http://www.aneri.cz/cs/marketing/event-marketing/firemni-akce/firemni-akce-pro-zamestnance

http://www.aneri.cz/cs/marketing/event-marketing/firemni-akce/

http://aneri.cz/cs/aktualne/firemni-vecirek-/