Marketing řešený podle marketingového plánu
Každá firma chce zvyšovat obrat a zejména zisk. Každá firma tak musí řešit marketing. Náhodné marketingové aktivity ale určitě nemají takový úspěch, jako marketing realizovaný podle předem určeného plánu.
Základem marketingového plánu je určit si cíl, kterého chceme dosáhnout. Cíl by měl být reálný a dobře měřitelný, abychom na konci období mohli vše vyhodnotit. Určitě je lepší si za cíl dát, že získáme 40 nových zákazníků. Pokud si dáme za cíl pouze získat více zákazníků, máme sice cíl splněn i při získání jednoho nového zákazníka, ale určitě to neodpovídá naší původní představě rozvoje firmy. Marketingový plán by měl být sestaven velice svědomitě. Měl by vycházet ze současného stavu firmy, znalosti potřeb zákazníků i znalosti konkurence. Určitě důležitou roli hrají finanční možnosti. Proto i stanovené cíle musí být reálné vzhledem k rozpočtu na marketing.
Samotný marketingový plán musí obsahovat konkrétní marketingové úkony v daném časovém harmonogramu. Součástí plánu musí být i vyhodnocování jednotlivých měřitelných marketingových aktivit.
Největším rizikem, že nebude dosaženo plánovaných cílů, je to, že marketingový plán sice bude zodpovědně sestaven, ale firma jej nebude realizovat.
Marketingový plán nemusí být žádným složitým dokumentem, ale musí být vypracován svědomitě a musí splňovat mnohé zákonitosti a požadavky. Pro firmy, které nemají vlastní marketingové specialisty, bývá složité marketingový plán sestavit. Pro tyto firmy je výhodné poradit se s marketingovými odborníky. Marketingoví specialisté pomohou nejen reálný marketingový plán sestavit, ale pomohou také s jeho realizací. Mezi zkušené marketingové společnosti s mnohaletými zkušenostmi nabízející marketingové poradenství nejen při sestavování marketingového plánu patří společnost ANERI s.r.o. z Liberce