Nabídky realit a nemovitostí právě pro Vás po celé České republice. Reality, domy, byty, pozemky, nemovitosti, kanceláře, sreality.

Inzerce zdarma, rychlý prodej či výkup nemovitostí. Vybírejte z široké škály realit, domů pozemků, garáží, nemovitostí, kanceláří, komerčních prostor, nekomerčních prostor, nebytových prostor, pozemků či rekreačních objektů. Chcete prodat nemovitost? Vystavte ji na Oblíbených realitách, kde ji uvidí tisíce návštěvníků denně.

 

http://www.oblibenereality.cz/

Podzim 2014 byl velmi teplý

Nebylo obtížné si všimnout, že celý letošní podzim byl provázen převážně vysokými, často na některých místech i rekordně vysokými teplotami. Průměrné teploty překročily hodnoty zejména v listopadu a říjnu letošního roku, podzim jako celek byl teplotně slabě až mírně nadprůměrný. Statistiku vztáhneme k našemu místu měření, kterým je Praha.

Podzim přinesl vysoké teploty, s čímž zpočátku období souvisela četnější bouřková činnost

Nejen z hlediska našeho místa pozorování a měření se jeví počasí v uplynulém klimatickém období (září až listopad) teplotně nadprůměrné. Konkrétní odchylky najdete v prezentovaných statistikách včetně porovnání s podzimními obdobími minulých let. Pokud budeme hodnotit podzimní období i po jiných stránkách než je ta teplotní, tak ohledně srážek patřil letošní podzim naopak spíše k těm bohatším co se týče období jako celku. I když srážky nebyly vůbec rovnoměrně rozloženy do období, naopak se jednalo o určitá krátká období, v nichž spadlo velké množství srážek, poté následovalo opět delší sušší období, kdy se neobjevovaly žádné srážky a nebo se objevily jen srážky zanedbatelných úhrnů. Z hlediska statistiky byl letošní podzim třetím nejvlhčím od roku 2005. Zpočátku období se srážky vyskytovaly ve značně lokální a konvektivní podobě, čímž narážíme už na hodnocení bouřkové činnosti letošního podzimu. Srážky byly tedy lokální, ale přeháněk či bouřek bylo relativně dost, takže nakonec se srážky dostaly na drtivou většinu území. V přeháňkách a bouřkách spadlo často poměrně dost vody, takže došlo k vykompenzování suššího období, které vládlo před příchodem bouřek. Bouřková činnost byla vždy nejintenzivnější před studenými frontami a na samotných studených frontách. Zejména měsíc září přinesl letos značné množství bouřek, které by bylo možné částečně přirovnat i pravým letním bouřkám.

Inverzní situace se nám ani letos nevyhnuly, k podzimu jednoduše patří

O poznání sušší byla druhá polovina podzimu, kdy převládal inverzní ráz počasí. Teplý vzduch pronikal zejména do vyšších poloh a pod inverzí docházelo k udržování se studeného vzduchu, což ovlivnilo značně maximální teploty. Nicméně tato situace netrvala nijak dlouho, zejména první dekáda listopadu přinesla průnik teplého vzduchu do všech poloh. Nijak zásadně inverze v nižších polohách neovlivnila teplotní průměr letošního podzimu a jeho vyšší nad normál.

Komplexní informace o meteorologickém a klimatickém průběhu podzimu najdete v našem časopisu Meteolisty v číslu 38.

Statistiky

Průměrná denní teplota: 15.84°C (2013: 14.28°C, 2012: 14.46°C)
Průměrná noční teplota: 8.50°C (2013: 6.83°C, 2012: 7.00°C)
Průměrná letní teplota: 12.17°C (2013: 10.55°C, 2012: 10.73°C)
Průměrné srážky: 2.24mm (2013: 2.50mm, 2012: 1.77mm)
Celkové srážky: 204.6mm (2013: 227.2mm, 2012: 160.8mm)

Průměrná vlhkost vzduchu: 78.2%
Průměrný tlak vzduchu: 1015.7hPa

Maximální teplota: 27.5°C (7.9.)
Minimální teplota: 0.0°C (29.10.)
Maximální srážky za 24hodin: 25.0mm (14.10.)

Nejteplejší měsíc: září
Nejchladnější měsíc: listopad
Nejdeštivější měsíc: září
Nejsušší měsíc: listopad

Porovnání se sezónou 2013 a 2012

Nejteplejší měsíc: září 2014
Nejchladnější měsíc: listopad 2013
Nejdeštivější měsíc: září 2013
Nejsušší měsíc: listopad 2014

Dle období
Nejteplejší: podzim 2014
Nejchladnější: podzim 2013
Nejdeštivější: podzim 2013
Nejsušší: podzim 2012

Srovnání s podzimy od roku 2005

TEPLOTY
2006: 12.88°C
2014: 12.17°C
2009: 11.62°C
2005: 11.20°C
2011: 10.77°C
2012: 10.73°C
2013: 10.55°C
2008: 10.41°C
2010: 9.49°C
2007: 8.91°C

SRÁŽKY
2010: 3.7mm
2013: 2.50mm
2014: 2.24mm
2009: 2.06mm
2012: 1.77mm
2007: 1.11mm
2006: 0.82mm
2008: 0.78mm
2005: 0.77mm
2011: 0.45mm

Další hodnoty z měření na stanici

Slunečné dny: 24 z 91 dní
Dny se srážkami: 19 z 91 dní
Letní dny: 8 z 91 dní
Mrazivé dny: 0 z 91 dní
Počet mlh: 10 z 91 dní
Počet bouřek: 7

Fotogalerii a další informace najdete na našem webu www.meteoaktuality.cz v patřičném článku. Údaje a informace lze používat jinde jen s uvedením zdroje, naší společnosti.

ŽOS–EKO Vrútky naďalej úspešne zhodnocuje autá, akumulátory a oleje

Jedným z najvýznamnejších podnikov zaoberajúcich sa opotrebovanými vozidlami, batériami a akumulátormi a opotrebovanými  olejmi v Žilinskom kraji je ŽOS-EKO, s. r. o., Vrútky. Za prvý polrok 2014 firma materiálovo zhodnotila 313 osobných a nákladných automobilov a vyzbierala 98 ton alkalických batérií a akumulátorov, 11 ton prenosných batérií a akumulátorov a 12 ton opotrebovaných olejov. Pre porovnanie, za prvý polrok 2013 v ŽOS-EKO to bolo 372 osobných a nákladných automobilov, 84 ton alkalických batérií a akumulátorov, 7 ton prenosných batérií a akumulátorov a 10 ton opotrebovaných olejov.

 

Od získania autorizácie v roku 2005, do polovice roku 2014, zhodnotili v  ŽOS-EKO, s. r. o., Vrútky 10 521 opotrebovaných osobných a nákladných vozidiel. Okrem toho spolu vyzbierali 320 ton opotrebovaných olejov a 1829 ton alkalických batérií a akumulátorov. Prenosné batérie a akumulátory zbierajú iba od roku 2011 a do polroka 2014 ich vyzbierali 115 ton. Informovala o tom generálna riaditeľka spoločnosti ŽOS – EKO, s. r. o., Vrútky Jana Antošová.

 

,,Kým počet vyzbieraných autovrakov za prvý polrok mierne klesol, ostatné komodity narástli. Naša firma pokračuje v ekologickom zhodnocovaní odpadov na cenné druhotné suroviny pre ďalšie spracovanie v priemysle. Prevádzky máme vybavené modernými zariadeniami. Výnimočná v rámci Slovenska je hlavne chemická čistiareň odpadových vôd, takzvaná deemulgačná stanica, ktorá zabezpečuje špičkové vyčistenie vôd od všetkých kvapalín súvisiacich s likvidáciou opotrebovaných vozidiel v našej firme. Pri spracovaní starých vozidiel sú hlavy motorov silne znečistené ropnými látkami a na ich vyčistenie používame hydromat. V ňom pri teplote cca 80 stupňov dochádza v alkalickom prostredí k očisteniu hláv motora od ropných látok. Alkalické prostredie v hydromate vytvára elektrolyt vyzískaný z alkalických batérií a akumulátorov, ktoré firma recykluje. Tento spôsob spojenia dvoch autorizovaných činností je v Slovenskej republike ojedinelý a špecifický len pre ŽOS-EKO,“ vysvetlila J. Antošová.

 

Súčasťou odpadového hospodárstva spoločnosti je aj zariadenie na zber a skladovanie odpadových olejov. Slúži na zber, zhromažďovanie a skladovanie odpadových olejov od zmluvných partnerov v rámci celej SR. ŽOS-EKO, okrem súčastí z automobilov, má vytvorený aj komplexný systém zberu opotrebovaných alkalických batérií a akumulátorov. Hlavným environmentálnym prínosom je recyklácia, resp. spätné získavanie druhotných surovín a využitie jednotlivých zložiek z odpadu až na plánovaných cca 98 %. Zhodnotené Ni – Cd akumulátory a batérie sú významnou surovinou pre výrobu niklu, jeho zlúčenín a pre výrobu rôznych druhov legovaných ocelí. Spoločnosť má v rámci SR vytvorených niekoľko zberných miest, z ktorých prepravuje batérie a akumulátory do spracovateľského závodu vo Vrútkach.

ŽOS-EKO Vrútky si neúčtuje za odvoz vraku poplatok 33 eur, ako iné firmy. Naopak, odťahová služba ŽOS-EKO bez poplatku staré auto odvezie a vo firme ekologicky zlikviduje. Odvoz autovraku zadarmo platí pre celý Žilinský, Trenčiansky a Banskobystrický kraj. Navyše majiteľ na starom aute, ktoré už doslúžilo, môže zarobiť 30 až 50 eur. Stačí telefonát napríklad na číslo 0905205732 a je po starostiach.  Výška príspevku za autovrak sa vypláca dohodou a závisí na jeho stave a hmotnosti vozidla. Podmienkou, v súlade so zákonom, je najmenej 95 percentná celistvosť vozidla. V ŽOS-EKO vozidlo ekologicky rozoberú, karosériu rozstrihajú a jednotlivé suroviny dodajú na ďalšie spracovanie konečným spracovateľom.

 

Telefónne čísla ŽOS-EKO na odťah autovrakov:

0434205531

0434205533

0905205732

0905687776

0915823251

0918893743

Geologický průzkum

Geologický průzkum podmínkou

Nezbytným předpokladem pro zahájení novostavby je geologický průzkum daného podloží, jehož výsledky jsou součástí projektu. Před započetím stavby, tím spíš, jedná-li se o výstavbu nových bytů, je potřeba znát přesné složení zeminy, vlastnosti a stav podzemních vod, aby mohl být zvolen optimální způsob založení stavby. Jinak se budují základy na zemině skalní, jinak na soudržné a zcela jiným způsobem musí být založena novostavba na zemině nesoudržné. Geologický průzkum může také zjistit, že podloží je vzhledem k vysoké pravděpodobnosti sesuvu, zvýšené úrovni podzemních vod, výskytu radonu či skryté kontaminaci půdy zcela nevhodné, a v tom případě je lepší vybrat pro výstavbu raději jinou lokalitu. Dnešní technologie staveb jsou obvykle natolik vyspělé, že si poradí i se složitějším podložím a novostavby lze bezpečně zakládat i tam, kde by to v minulosti nebylo vůbec myslitelné.

 

Piloty dosahují až do hloubky 60 metrů

Velkoprůměrové železobetonové piloty (sloupy pod plošnými základy), které se používají až do hloubky 60 metrů, přenášejí zatížení třením o zeminu a zároveň se v dostatečné hloubce opírají o únosnější zeminu, což znamená, že konstrukce novostavby s železobetonovou základovou deskou na pilotech (šachtových pilířích) odolá tlaku podzemní vody. Při zakládání stavby je také důležité dbát na řadu dalších podstatných prací, jako je uložení sítí, ležaté kanalizace, provedení tepelné izolace základů, izolace proti zemní vlhkosti, podzemní tlakové vodě, zabezpečení ochrany proti radonu.

 

Základem jsou kvalitní základy

Díky hluboko uloženým železobetonovým pilotům a nejmodernějším izolačním materiálům a technologiím je v současnosti možné bezpečně stavět luxusní byty přímo na nábřeží nedaleko centra Prahy. Odolnost staveb založených na železobetonových pilotech bylo možné pozorovat i při povodních v roce 2002. Základem stability novostavby je její kvalitní založení, a to Rezidence Vltava má.