PR Články » Služby » MANIPULAČNÍ TECHNIKA, VYSOKOZDVIŽNÉ VOZÍKY, PALETOVÉ VOZÍKY
MANIPULAČNÍ TECHNIKA, VYSOKOZDVIŽNÉ VOZÍKY, PALETOVÉ VOZÍKY
Snadno, rychle a pohodlně přemístit těžká, objemná či neskladná břemena, to má za cíl manipulační technika SematHB. Může se jednat o drobné ruční vozíky, paletové vozíky, nízkozdvižné a vysokozdvižné vozíky nebo o regálové zakladače a terénní vozíky. Ruční vozíky asi netřeba příliš popisovat. Je to „pracovní nástroj“ závozníka a někdo ho má možná i doma na odvoz popelnice.
Skoro každý také asi zná klasické paletové vozíky. Vozík má nájezdová kolečka pro snadné vjíždění pod paletu. Vidlice paletového vozíku mívají typizované rozteče, aby dobře vešly mezi stojiny palety. Klasické paletové vozíky jsou robustní a mají jednoduché ovládání. Nejčastěji jsou vyrobené z běžné oceli a opatřené barevným nátěrem. Luxusnější paletové vozíky pozinkované nebo vyrobené z nerezu jsou určeny pro chemický a potravinářský průmysl a do vlhkého prostředí. Nůžkový paletový vozík (o různých nosnostech) může sloužit jako mobilní zvedací plošina nebo jako pomocný pracovní stůl ve výrobních provozech. Obvyklá nosnost paletových vozíků se pohybuje mezi 1000 kg a 3000 kg. Mezi nadstandardní vybavení patří rychlozdvih. Paletové vozíky mají ruční nebo elektrický pohon.
Mezi klasickou manipulační techniku patří vysokozdvižné vozíky. Robustní provedení a výkonný motor zaručují, že umístí snadno i velmi těžká břemena do vysokých regálů. Obvykle bývají čtyřkolové, ale vyrábí se i tříkolové. V motorech je poměrně velký výběr. Používají se elektrické, spalovací i plynové. Jednodušší vysokozdvižné vozíky jsou na ruční pohon. Vysokozdvižné vozíky akumulátorové mívají nosnost do 2000 kg, ty na spalovací motor většinou zvednou až 3500 kg. Samostatnou třídou jsou ručně vedené vozíky s elektrickým zdvihem. Přemístí břemena do hmotnosti asi 1500 kg. Parametry, které u vysokozdvižných vozíků nelze přehlédnout, jsou průjezdná výška a zdvih. První hodnota značí minimální výšku, kterou vozík potřebuje k samotnému přemístění, ta druhá určuje, kam až břemeno může zvednout. Jako maximální zdvih se uvádí cca 4500 mm. Vysokozdvižné vozíky s ručním i motorovým pohonem bývají vybaveny i rychlozdvihem.